Una aportació que és molt més que diners i té beneficis fiscals

12 d'abril 2024.- Col·laborar econòmicament amb la Fundació Xana ens permet continuar fent costat a nens i nenes amb malalties greus i a les seves famílies i té avantatges fiscals. Pots recuperar una part de la teva aportació en deduir els teus donatius en la declaració de la Renda.

Existeixen deduccions fiscals per donatius que poden anar del 40% al 80% en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF). O el que és el mateix: dels primers 250€ que dones, et dedueixes 200€. Si se supera aquesta quantitat, amb la resta de l'aportació es pot deduir fins al 45% a partir del tercer any (si s'ha donat en els dos exercicis anteriors una quantitat igual o superior a l'any anterior) i el 40% en la resta dels casos. Aquests són els percentatges de deducció d'un particular actualitzat després de l'entrada en vigor l'1 de gener de 2024 del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre.

En el cas de les persones jurídiques (empreses), poden desgravar en l'Impost de Societats el 50% a partir del tercer any (si s'ha donat la mateixa quantitat o superior en els dos anys anteriors) i el 40% si es porta menys de dos anys col·laborant.

Aquestes deduccions tenen un límit de base liquidable del 10% per a les persones físiques i del 15% per a les persones jurídiques. Cal tenir en compte també que el sistema de deduccions és diferent al País Basc i Navarra, mentre que cada Comunitat Autònoma pot aplicar també deduccions addicionals.
Si vols més informació pots trobar-la en aquest enllaç: Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre 2023

Altres notícies de la Fundació