Acord per a impulsar un hospice pioner al nostre país: el Pavelló de la Victòria

17 de maig 2024.- La Fundació Xana ha signat un acord de col·laboració amb la Fundació d’Oncologia Infantil Enriqueta Villavecchia per ajudar al finançament i posada en marxa del Pavelló de la Victòria, un hospice pioner al nostre país que oferirà suport integral als nens i nenes amb malalties cròniques complexes, avançades i en els últims dies de vida i a les seves famílies. La Fundació Xana destinarà un 15 per cent de la seva recaptació anual a aquest projecte del qual és ambaixador i col·laborador des dels seus inicis el nostre president i patró fundador, Luis Enrique Martínez.

“Estem encantats de poder col·laborar per a fer realitat un projecte tan important i necessari com és el Pavelló de la Victòria. Amb la Fundació Villavecchia, a més, compartim també una línia de treball i objectius en quant a la manera d'ajudar a aquestes famílies que tant ho necessiten. Des de Fundació Xana creiem imprescindible que hi hagi centres de suport integral, que facilitin espais de respir per ajudar a les famílies amb nens i nenes en situació de malaltia greu i acompanyar-les durant el difícil procés de final de vida”, explica Bela Cullell, directora de la Fundació Xana, per a qui “més enllà del Pavelló de la Victòria, la nostra voluntat seria la de poder dur a terme més col·laboracions i compartir camí amb una fundació de la trajectòria i treball tan important com és la Fundació Villavecchia”.

Per Anna Varderi, gerent de la Fundació Enriqueta Villavecchia “aquesta col·laboració és molt positiva per molts motius. Principalment per la confiança, la complicitat i el suport que representa per a nosaltres i per al projecte, per la millora de la qualitat de vida que significarà i l'impacte que tindrà. També per un aspecte que a nosaltres ens agrada molt: l'aposta pel treball en xarxa entre entitats que estem treballant conjuntament amb el mateix propòsit. Les dues fundacions tenim clares les necessitats i tenim en la nostra missió, en el nostre ADN, ajudar a nens amb malaltia greu que limita la vida i ajudar les seves famílies i esperem continuar caminant junts. Estem molt agraïts pel suport, l'aposta, la confiança i la complicitat”.

Un lloc per a cuidar la vida
El Pavelló de la Victòria estarà situat en el recinte històric de Sant Pau i està previst que pugui entrar en funcionament el 2026. Disposarà de sis habitacions de respir familiar, dues petites llars per a acompanyar els últims dies de vida i un programa i diferents espais per a oferir atenció de dia a les famílies amb teràpies de diferent tipus. Oferirà també programes destinats als professionals i a la comunitat educativa. En total tindrà una superfície construïda de 1.380 m², més 1.300 m² de jardins. “Es tracta del primer hospice pediàtric, un centre per a cuidar la vida, per a ajudar a nens amb malalties que no es poden curar, en les fases cròniques, fases avançades i en els últims dies de vida. Volem restaurar un edifici històricament dedicat a la cura dels nens, el Pavelló de Santa Victòria situat dins del recinte modernista de Sant Pau”, explica Varderi.

El treball de rehabilitació integral de l'espai, declarat Patrimoni Mundial per la UNESCO, començarà a la tardor i continua activa la fase de captació de fons.

Altres notícies de la Fundació