La nostra imatge

Una petita somiadora amb uns ulls castanys, grossos, que transmeten bondat i il·lusió; cabells llargs, somriure tendre, empunya una vareta màgica, com les de les fades amb les quals tant fantasiejava.

Porta una X com a escut al cor i una màscara d’heroïna que la vincula a l’univers creatiu de l’artista Edgar Plans, que ha volgut donar suport a la Fundación Xana amb aquest dibuix tan especial. Una il·lustració que comparteix traços de la seva coneguda tribu Animal Heroes, els seus inconfusibles animalons amb poders i consciència crítica que ja són coneguts a tot el planeta.
“Per al dibuix em vaig inspirar en el seu nom, Xana, que té molt de significat en la mitologia asturiana i està vinculat a la natura, els boscos i els rius. No vaig tenir la sort de conèixer-la, però la seva família me’n va parlar, del seu somriure i de la seva picardia, de l’amor que tenia pels animals, de la seva passió pels cavalls, de com era de vivaç i de com li agradaven les fades. Amb tot això, em vaig imaginar una petita somiadora, amb el seu somriure i aquesta il·lusió sense fronteres de qui vol ser astronauta o el que sigui, d’algú que somia sempre i és creativa, que ofereix una imatge d’esperança i alegria als nens i nenes que la vegin”, explica l’artista, nascut a Madrid però que viu i treballa a Gijón des del 1995.

El dibuix és un retrat de la Xana “portat al meu univers. Més que en l’aspecte físic, jo em fixo en l’interior de la persona i en la seva expressió, en aquest increïble somriure que els infants ens regalen malgrat els problemes. Ells són els primers que t’animen, i volia reflectir precisament això al dibuix, que els nens, que la Xana, són una font d’alegria”.

Edgar Plans té estudi propi i obra exposada a tot el món, i a la Fundació Xana no podríem estar més agraïts per aquesta heroïna Xana tan màgica que ha creat per a nosaltres.

www.edgarplans.com