La Fundació Xana organitza el seu primer Sopar Solidari

12 de juny 2024.- Fa poc més de dos mesos que la Fundació Xana va començar el seu camí amb l'objectiu d'oferir assistència integral i acompanyament a nens, nenes i joves afectats per malalties greus i a les seves famílies. I ahir a la nit la fundació va organitzar el seu primer Sopar Solidari, que es va celebrar a l'hotel Palace de Barcelona amb la periodista Raquel Sans com a conductora de l’acte. El sopar ha comptat amb la presència dels patrons fundadors, Luis Enrique Martínez i Elena Cullell, que han estat acompanyats per familiars, amics i amigues de la fundació, representants de les diferents entitats amb les quals col·labora la fundació i els voluntaris.

“Moltes gràcies per acompanyar-nos en aquesta nit tan especial que esperem que sigui la primera de moltes”, deia Raquel Sans per donar la benvinguda als 180 assistents, entre els quals Edgar Plans, autor del disseny de la nina ‘Xana’ que és la imatge de la fundació; Pau Freixas i Jaume Martí, autors del vídeo de la fundació i Joan Dausà, que va protagonitzar un dels moments més emotius del sopar quan va interpretar en directe la cançó ‘Xana’ que ell mateix va compondre. “La cançó pretén ser una abraçada nostàlgica que et faci somriure, que anhela provocar aquest viatge amb la Xana cap al cel per tenir-la sempre present”, explica Dausà, que ha volgut donar suport a la Fundació Xana cedint tots els beneficis que generi la cançó. Tant Dausà, com Freixas, Martí i Plans han obsequiat a la Fundació Xana amb el seu temps i el seu talent i des de la Fundació Xana no podríem estar més agraïts.

Els beneficis del sopar van destinats a finançar els projectes propis de la fundació com el programa d'acompanyament integral a les famílies o el projecte d'artteràpia i també a finançar projectes externs amb els quals col·labora la fundació, com la construcció del Pavelló de la Victòria impulsat per la Fundació Villavecchia o la Unitat d'Oncologia Pediàtrica Integrativa de l'Hospital Sant Joan de Déu.

“Avui és un dia per celebrar que la Fundació Xana està en marxa i que podrem segur millorar la vida de molts nens i nenes amb malalties greus i també les de les seves famílies. Tots els que vam poder gaudir de Xana estem d'acord que a ella li hauria encantat que donéssim vida a aquest projecte en el seu nom, tan detallista i empàtica com era. Ens agrada pensar i així ho sentim que la Fundació Xana no és només el nostre projecte sinó que és l'energia, la il·lusió i les ganes de col·laborar de tantes persones que d'una manera o altra heu posat el vostre granet de sorra i en alguns casos molt més que això”, agraïa Bela Cullell, directora de la Fundació Xana.

Rifa solidàriaEl sopar va acabar amb una rifa solidària que va premiar als tres afortunats amb una samarreta cedida per Kylian Mbappé signada per tota la plantilla del PSG, una cistella de productes gurmet obsequi d'El Corte Inglés i una nit d'hotel per a dues persones amb esmorzar gentilesa de l'Hotel Palace de Barcelona, que a més de col·laborar amb el sopar oferint la seva casa, va voler també estar present a la rifa solidària.

Altres notícies de la Fundació