Projectes propis

Artteràpia

El projecte d’artteràpia de la Fundació Xana és un projecte innovador que ens permet fer acompanyament terapèutic als nens, nenes i joves que hi participen, la qual cosa genera canvis positius i duradors en els processos vitals i el desenvolupament personal d’aquestes persones.

Els beneficis derivats de l’artteràpia són molts. A través d’aquesta metodologia, als nois i noies participants se’ls acompanya a expressar les seves emocions, a asserenar el seu món emocional, a connectar amb sentiments o a desconnectar i somiar, mentre creen i gaudeixen el moment.

Les sessions d’artteràpia estan pensades perquè es desenvolupin en grup. L’espai creatiu compartit genera una energia especial que sembla que es contagiï i, sovint, el treball col·lectiu permet que fins i tot els més tímids trobin la motivació i el canal d’expressió a través d’aquesta metodologia.

Abans de començar les sessions, es valora la millor proposta terapèutica per a cadascun dels nens, nenes i joves, i en cas de bloqueig o debilitat, es poden oferir sessions d’artteràpia individuals.

El joc creatiu i espontani sorgeix des de la subtilitat més profunda de cadascú i està íntimament connectat amb les nostres motivacions. És per això que ens obre a una altra dimensió, on els participants són autors i protagonistes de la seva pròpia història, agafen les regnes del moment “ara”, atorguen nous significats, es diverteixen, riuen, es motiven i es tornen a il·lusionar. La il·lusió és el motor fonamental per agafar forces i projectar-se!